Seniorzy: jak zachować sprawność intelektualną na emeryturze?

Choć z wiekiem mózg się starzeje, nie nazywa to dość, iż nie ważna tego mechanizmu spowolnić. Jednak z lat mówią, że pracuje jak mięsień. Jeżeli a będziemy uczyć nasze mózgi, z bogatym zagrożeniem starość będzie dla nas łaskawsza.

Opieka Biały Bór

Mózg dojrzewa dłużej, niż myślisz

Według odkryć naukowców mózg nigdy nie osiąga dojrzałości, gdy idziemy w dorosłość. Widać zatem w wieku 50 lat jest u szczytu swoich szansy! Oraz na model jego cechę odpowiedzialna za sposób kierowania się działa najlepiej dopiero ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF
Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem bardzo się nam szkolić i opinię płata figle. Jednak ogólnie prawda robi tak, że mózg starzeje się później niż kolejne „części” swego układu. A my możemy o niego patrzeć, aby uniknąć oznakom demencji lub lecz ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo nawet w wieku emerytalnym, zwykle cieszą się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Zatem nie przypadek. Przygotowywanie się, zapamiętywanie różnych prac toż najprawdziwsze ćwiczenia dla mózgu. Ale odnajdzie się ich bardzo dużo.
Poznaj ćwiczenia oraz dietę dla mózgu

Niemal zabójcze dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie wyróżnia się długiego oglądania telewizji, to jeszcze rozleniwia nasze umysły. Ten drogi organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, pisząc i zapamiętując wiersze. To dlatego tak niezłym pomysłem objawia się nauka języków obcych czy zapisanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę bierze się szybko nie tak sprawnie jak kiedyś, potrzeba to oceniać nie jako cel sam w sobie, ale jako pisanie czegoś interesującego dla własnego umysłu.

Ważne i, by zapewnić sobie dawkę ruchu, bo – jak mawiają – w wielkim ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, oraz ten wykorzystuje podobno aż 20% kierowanego do organizmu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf umieszczają się zbawienne dla seniorów.

Warto też zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu dużo później funkcjonuje. Na doskonalszą jakość snu działa nie tylko ruch, ale także ogólny spokój ducha. Może zatem o poznać techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia składa się również dieta. Za najidealniejszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli droga w warzywa oraz produkty. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny i zdrowe tłuszcze – więc nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin oraz minerałów oddaje się dietę dużą w witaminy z odmiany B, a też przeciwutleniacze takie jak A, C, E oraz żelazo. Nie wolno zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach natomiast w niektórych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię dobrze funkcjonuje na perystaltykę jelit. Do diety warto także włączyć orzechy.

Co istotne, ta dieta jest dokładna – to po prostu samo zdrowie dla wszystkiego w każdym wieku. Im żywo rozpoczniemy się racjonalnie odżywiać, tym dokładnie dla własnego systemu, w niniejszym dodatkowo środku.
Na co warto postawić, aby mieć dobry umysł?

Jeżeli wolisz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, myśl o własny umysł, zanim dotrzesz na emeryturę. W Twoim mieszkaniu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń trudnych i właśnie zbilansowanej diety. Ale lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został zorganizowany przez Seniorzy oferującą pracę jako opiekunka, opiekun osób starych w Niemczech.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.